Foto

Ո՞ւր են մեր վագոնները կամ ո՞վ է մոլորության մեջ գցում հասարակությանը

«Հարավկովկասյան երկաթուղի» ընկերությունը 10 տարեկան է: Արդեն 10 տարի Հայաստանի ամենակարևոր ստրատեգիական նշանակության տրանսպորտային համակարգը կառավարվում է այս ընկերության կյողմից: Վերջերս մամուլում հաճախ են հրապարակումներ լինում այն մասին, որ ՀԿԵ ղեկավարությունը խրված է կոռուպցիոն գործարքներում, անհիմն մսխում է ներդրումային գումարները, զբաղվում փողերի լվացմամբ և այլն: Բողոքողները հիմնականում նախկին ու ներկա երկաթուղայիններ են, որոնք երկաթուղում ու դրա շուրջը տիրող համատարած վախի մթնոլորտի պայմաններում ուղղակի վախենում են հրապարակել իրենց անունները: Օրերս «Sputnik Արմենիային» տված հարցազրույցում «Հարավկովկասյան երկաթուղի» ՓԲԸ գլխավոր տնօրեն Սերգեյ Վալկոն հայտարարել է՝ «Ակնհայտ է, որ ինչ-որ մեկը նպատակաուղղված հասարակությանը մոլորության մեջ է գցում»  և զարմանք է հայտնում, որ երկաթուղու վերաբերյալ բողոքներն ու հրապարակումները  հիմնականում անանուն են: Թերևս դա պարոն Վալկոյի ու նրա աշխատակիցների խնդիրն է, իրենք էլ կպարզեն դա: Սակայն այս անդրադարձի նպատակն այլ է:

Վերոհիշյալ հարցազրույցում Պարոն Վալկոն մի ուշագրավ հայտարարություն է կատարել, ըստ որի, «Երևանում և Գյումրիում գնացքաքարշային և վագոնանորոգման դեպոյի զանգվածային արդիականացումը թույլ է տվել կարևորագույն խնդիր լուծել` հեռանալ հանրապետության սահմաններից դուրս վերանորոգման կախվածությունից»։  Արդարության առաջ չմեղանչելով, պետք է նշեմ, որ դեպոներն իրականում կան ու արտաքուստ նաև վերանորոգված են: Բայց մի հանգամանք մտածելու տեղիք է տալիս:

Հավաստի աղբյուրներից հայտնի է, որ 2014-2016 թվականներին Հարավկովկասյան երկաթուղին Վրաստանի Ռուսթավի քաղաքի վագոնավերանորոգման գործարան է ուղարկել մոտ 360 վագոն: Vesti.am-ի խմբագրությունը ծանոթ է այդ վագոնների վերաբերյալ փաստաթղթերին և արժանահավատության համար հրապարակում ենք այդ փաթեթից մի էջ:

img_20180813_143402

Ուշադիր եղեք՝ սա այն դեպքում, երբ մեր երկրում վագոնավերանորգման դեպո կա, ավելին, այն Սերգեյ Վալկոյի խոսքով վերանորոգվել ու մեզ ազատել է «հանրապետության սահմաններից դուրս վերանորոգման կախվածությունից»: Այստեղից կարելի է մի քանի հետևություն անել. կա՛մ պարոն Վալկոն կեղծում է, որ մենք այլևս զերծ ենք «հանրապետության սահմաններից դուրս վերանորոգման կախվածությունից», կա՛մ այդ ենթակառուցվածքներում կատարված ներդրումները կեղծ են և չեն ծառայել բուն հայտարարված նպատակին:

Նախկինում Հայաստանում վագոնային 4 դեպո կար՝ Սանահին, Գյումրի, Իջևան և Երևան: Պարոն Վալկոն մի քիչ անկեղծ չէ, երբ հայտարարում է, թե Երևանի վագոնային դեպոն վերանորոգվել է: Իրականում այն վերածվել է կոնտեյներային հարթակի, որին առաջիկայում դեռ կանդրադառնանք: Իսկ ահա Սանահինն ու Իջևանը ուղղակի փակվել ու կիսաթալանված վիճակում են:

Հետևությունները թողնում ենք իրավասու մարմիններին, բայց, շարունակելով թեման, ասենք, որ վերը նշված վագոններից միայն մոտ 30-ն է վերադարձել Հայասատան, այն էլ միայն կիսավագոններ (վագոնի տեսակ), որոնք հիմնականում օգտագործվում են հանքանյութ տեղափոխելու համար և դա էլ միայն այն պատճառով, որ մեր երկաթուղու ներքին բեռնափոխադրումների առյուծի բաժինը հենց հանքանյութի փոխադրումն է: Մյուս վագոնների ճակատագիրը «պաշտոնապես» անհայտ է, թեև երկաթողայինները պնդում են, որ դրանք «կոպեկներով» վաճառվել են, այդ թվում նաև Ուկրաինային: Ի դեպ, կարծում եմ, որ մեր իրավապահները պետք է հատուկ ուշադրություն դարձնեն Ռուսթավի վագոնավերանորոգման գործարանի հետ ՀԿԵ կնքած բոլոր պայմանագրերին ու դրանցով կատարված գործարքներին:

Մասնագետները կպնդեն, որ վագոնները Ռուսթավի են տարվել գուցե կապիտալ նորոգման համար, բայց դրանից թվաբանությունը չի փոխվում, նույնիսկ այլ հարցեր են առաջանում: Բայց դա էլ առանձին թեմա է:

Օգոստոսի 5-ը երկաթուղայինի օրն է: Այդ օրը մեծարվում են արժանիները, գնահատվում է կատարված աշխատանքը, հայտարարվում անելիքների մասին: Այդ օրը ՀԿԵ գլխավոր տնօրեն Սերգեյ Վալկոն ևս մի ուշագրավ հայտարարություն է արել, ըստ որի, մեր երկաթուղին շուրջ 60  նոր, շեշտում եմ՝ նոր վագոն և 2 ջերմաքարշ է ձեռք բերել:

Հիմա մի քանի հարց պարոն Վալկոյին.

  1. Որտե՞ղ են գտնվում և/կամ շահագործվում այդ վագոններն ու ջերմաքարշերը։
  2. Կարո՞ղ եք հրապարակել նոր վագոնների գոնե լուսանկարները կամ տեխնիկական անձնագրերը (որովհետև նույնիսկ վերանորոգումից հետո երկաթուղային վագոնների տեխնիկական անձնագրերը չեն փոխվում ու հնարավոր չէ վերանորոգված վագոնը ներկայացնել նորի տեղ)։
  3. Ո՞ր թվականի արտադրության են նոր ջերմաքարշերը։

Էդուարդ Սարիբեկյան

Հ.Գ.

Vesti.am-ը սիրով կհրապարակի նաև «Հարավկովկասյան երկաթուղի» ընկերության պարզաբանումները: