Առողջապահության նախարարությունը հայտնում է, որ հոկտեմբերի 1—ից գրանցված աշխատողների
մեծ մասը պետք է պատվաստված լինի կամ 14 օրը լրանալուն պես ՊՇՌ թեստի բացասական պատասխան
ներկայացնի: Որքանո՞վ է այն օրինական, երբ քաղաքացիներին ներկայացվում է երկու պարտադիր
պայման և հնարավորություն է տրվում ընտրել երկու պարտադիրներից մեկը: Vesti.am-ի հարցերին պատասխանում է փաստաբան
Մուշեղ Առաքելյանը:
-Առողջապահության նախարարությունը աշխատաողների և գործատուների
համար առաջարկում է 2 պարտադիր բաղադրիչ՝ կա՛մ պատվաստում, կա՛մ ՊՇՌ թեստ: Այստեղ ազատ
ընտրության իրավունքի խախտում տեսնո՞ւմ եք:
- Որոշումը կայացվել է քաղաքաիների
ազատ կամքի ընտրության հիմքով, բայց պարտադիր բաղադրիչով: Եթե երկու բաղադիրչներից
մեկն այնուամենայնիվ պարտադիր է՝ կարծում եմ դա խախտում է քաղաքացիների իրավունքները:
- Աշխատանքային օրենսգրքի ո՞ր հոդվածի հիման վրա է հնարավոր
աշխատանքից հեռացնել աշխատակցին, եթե նա հրաժարվում է և՛ պատվաստվելուց, և՛ 14 օրը
լրանալուն պես ՊՇՌ թեստ հանձնելուց:
-
Աշխատանքային
օրենսգրքի 113-րդ հոդվածը հստակ սահմանում է այն պայմանները, թե երբ գործատուն կարող
է աշխատակցին ազատել աշխատանքից: Նշեմ, որ դրանց մեջ Ձեր կողմից բարձրացված պայմանները
նշված չեն: Ըստ առողջապահության նախարարության թեժ գծից ստացված տեղկությունների՝ ԱՆ-ում
շեշտում են առողջապահության նախարարի 17-Ն, 65-Ն հրամանները, որով սահմանվել է պարտադիր
պատվաստումը կամ ՊՇՌ թեստի 14 օրը լրանալուն պես բացասական պատասխան ներկայացնելը:
Եթե աշխտանքային
օրենսգրքով կամ հանրային ծառայության մասին օրենքով այլ բան է նախատեսվում, ապա նախարարի
հրամանը ստորադասվում է այդ օրենսգրքին և գործատուն ամեն դեպքում իրավունք չունի աշխատակցին
ազատել աշխատանքից:
-
ԱՆ նոր նախագծով
հոկտեմբերի 1-ից բոլոր տնտեսվարողները պետք է իրենց աշխատակիցներից պահանջեն ՊՇՌ թեստ
կամ պատվաստման անձնագիր: Խնդորւմ եմ սահմանել, ով է համարվում տնտեսվարող:
-
Տնտեսվարող տերմինն օգտագործելով ԱՆ նկատի ունի բոլոր այն
խմբերին, ում ներառել է իր նախագծում, այդ տեմինը նախարարությունը չի պարզաբանել: Հոկտեմբերի
1—ից պետքէ պատվաստված լինեն կամ 14 օրը լրանալուն պես ՊՇՌ թեստի բասացասական պատասխան
ներկայացնեն հետևյալ խմբերի կազմակերպությունների աշխատակիցները՝
• պետական կառավարման և տեղական ինքնակառավարման մարմինների,
• փակ արտադրական
տարածքների,
• գրասենյակային գործունեություն իրականացնող կազմակերպությունների,
• շինարարական հրապարակների,
• մեծածախ և մանրածախ առևտրի իրականացման վայրերի,
• հանրային սննդի օբյեկտների,
• հյուրանոցային
տնտեսության
օբյեկտների,
• բուժհաստատությունների,
• դեղատների,
• սպորտային
գործունեություն
իրականացնող
կազմակերպությունների,
• մարզադպրոցների,
• վարսավիրանոցների, գեղեցկության սրահների
• հանքագործական արդյունաբերության և բացահանքերի,
• նախադպրոցական
կրթության
ոլորտի
կազմակերպությունների,
• հանրակրթական ուսումնական հաստատությունների,
• նախնական մասնագիտական (արհեստագործական), միջին, բարձրագույն
և
հետբուհական
մասնագիտական
կրթական
ծրագրեր
իրականացնող
ուսումնական
հաստատությունների,
արտադպրոցական
դաստիարակության
և
լրացուցիչ
կրթության
ոլորտում
գործունեություն
իրականացնող
ուսումնական
հաստատությունների,
• գրադարանների,
թանգարանների,
թատերահամերգային,
կինոյի
և
այլ
մշակութային
կազմակերպությունների,
• լրատվամիջոցների
• ցամաքային
ուղևորատար
տրանսպորտի,
• օդային ուղևորափոխադրումների և օդանավակայանների,
• սոցիալական սպասարկում իրականացնող կազմակերպությունների։
-
Գործատուն
օրինական ո՞ր կարգավորմամբ է իր աշխատակցից պահանջելու ՊՇՌ թեստի բացասական պատասխան
կամ պատվաստման անձնագիր:
-
Գործատուն կարող է պատճառաանել միայն ԱՆ 17-Ն և
65- Ն հրամանները, ինչը ստորադասվում է աշխատանքային օրենսգրքին:
-
Աշխատանքային
օրենսգիրքը սովարաբար մինչ աշխատանքից հեռացնելը սահմանում է ավելի մեղմ պատիժ՝ օրինակ
նկատողություն և այլն: Այս դեպքում միանգամից լուծարվելո՞ւ է պայմագիրը:
-
Քանի որ օրենքով աշխատանքից ազատելու հիմքերը բացակայում
են, հետևաբար օրենքով նկատողություն անել հնարավոր չէ: