Foto

Անահիտ Չարխիֆալաքյան. Կարճ ժամանակ անց շտապօգնության ծառայության բարելավման աշխատանքները կտան սպասած արդյունքները

Նախօրեին քաղաքապետ Հայկ Մարությանը խորհրդակցության ժամանակ Շտապօգնության ծառայությանն առաջարկել էր Առողջապահության նախարարության հետ համատեղ մշակել հատուկ նորմեր՝ կանչերը տարբերակելու և ավելի նպատակային արձագանքելու համար: Թե ինչ նորմերի մասին է խոսքը և ինչպես են տարբերակելու կանչերի կարևորությունը, Երևանի քաղաքապետարանի աշխատակազմի առողջապահության վարչության գլխավոր մասնագետ Անահիտ Չարխիֆալաքյանը Vesti.am-ի  հետ զրույցում պարզաբանեց.

- Շտապօգնության ծառայությունը թեթևացնելու նպատակով աշխատակազմի առողջապահության վարչությունում ստեղծվել է աշխատանքային խումբ: Շտապօգնությունից ամեն օր կանչերն ուղարկվում են վարչություն, աշխատանքային խմբի կողմից ուսումնասիրվում է այդ կանչերի բնույթն ու  հաճախականությունը, այնուհետև կանչերը փոխանցվում են առաջնային պահպանման օղակին՝ տեղամասային մանկաբույժներին և թերապևտներին և յուրաքանչյուր բժշկին հանձնարարվում է կատարել ակտիվ այցեր բնակարաններ՝ պահպանելով մշտական կապը հիվանդի հետ: Տարեսկզբից սկսած՝ 900 կանչից մոտ 700 կանչ ենք իրականացրել: Ներկայումս աշխատանքային խումբը մշակում է առաջարկությունների փաթեթ, որը կներկայացվի առողջապահության նախարարություն՝ շտապ բուժօգնության չափորոշիչում փոփոխություններ կատարելու նպատակով:

- Ի՞նչ աշխատանքներ են ներկայումս իրականացվում:

- Ներկայումս կատարում ենք վերլուծական աշխատանքներ, ուսումնասիրում ենք կանչերի տրման հաճախականությունը և ժամանակահատվածը: Կանչերը բաժանել ենք երկու  մասի՝ հրատապ և ոչ հրատապ:

Հրատապությունից բացի առանձնացրել ենք ըստ ախտորոշումների՝ սրտային պաթոլոգիա, վնասվածք, ալերգիա, որոնք հրատապ կանչերի մեջ են առանձնացվել և ունենք ըստ ախտորոշումների՝ զարկերակային գերճնշում, սուր շնչառական վարակ, նևրոզներ, պարկելախոցեր: Այսինքն՝ առանձնացրել ենք նրանք, որոնք կյանքի համար վտանգ չեն ներկայացնում: Օրինակ, երեկվա տվյալներով 18:00-24:00 -ն ունենք գրանցված 17 կանչ և ոչ մի հոսպիտալացում: 24:00-ից հետո արձանագրվել է 16 կանչ և կրկին ոչ մի հոսպիտալացում:

Մշակվող նորմերում և ըստ օրենքի ոչ մի տեղ նշված չէ, որ կարող ենք կանչը չընդունել. եթե քաղաքացին զանգահարում է շտապօգնության ծառայություն, ապա պարտավոր ենք սպասարկել տվյալ կանչը:  Սակայն ունենք 34 բրիգադ, որոնցից յուրաքանչյուրն օրական սպասարկում է 30-ից ավելի կանչ: Այսինքն՝ բժիշկները, վարորդները, բուժքույրերն աշխատում են գերծանրաբեռնված գրաֆիկով: Օպտիմալ տարբերակը, որ կարող ենք սպասարկում իրականացնել՝ ուշացումներ չարձանագրելով, ապա պետք է ունենք միջինը 40-42 բրիգադ: Ներկա պահին Առողջապահության նախարարությունից ստացել ենք 49 մեքենա, բայց պետք է հասկանալ, որ միայն մեքենաներով հարցը չի կարգավորվի, այսինքն մեզ անհրաժեշտ կլինի նաև բրիգադ: Իսկ սրա հետ կապված ֆինանսական լիազորություններն ԱՆ շրջանակներում է:

- Կանչերի տարբերակման հետ կապված չունե՞ք արդյոք մտավախություն, որ հասարակության դժգոհությունը կրկին կավելանա:

- Չենք բացառում, որ այս պարագայում կլինեն նաև դժգոհություններ, բայց նաև նշեմ, որ աշխատանքներ ենք տանում երեք օղարկների՝ քաղաքապետարանի առողջապահության վարչության, Շտապ բուժօգնության և պոլիկլինիկաների հետ, որոնց հետ կապը սերտ պահում ենք: Այսինքն՝ միասին պետք է ներկայացնենք այնպիսի սխեմաներ, որոնցից չի տուժի մեր քաղաքացին, քանի որ արվում է ամեն բան՝ ի շահ մեր քաղաքացների առողջության:

Մինչև այս պլանավորած նորմերը չգործարկենք, չենք կարող ասել, թե ինչ արձագանք կլինի քաղաքացիների կողմից: Առողջապահության նախարարությանը ներկայացնում ենք առաջարկություների փաթեթը, որից հետո լինում է երկկողմ քննարկում և գալիս ենք վերջնական եզրահանգման՝ մշակված կետերում փոփոխություներ իրականացնելու հարցում:

- Ի՞նչ եք կարծում ավելի շատ ինչով են պայմանավորված քաղաքացիների դժգոհությունները. բնակչությունը հիմնականում դա պայմանավորում է կանչերի ուշացման հետ:

- Ձեզ մի հետաքրքիր օրինակ բերեմ. լինում են զանգեր, երբ քաղաքացուն թվում է, թե իր վիճակը ծայրահեղ ծանր է, նկարագրում է, թե ինչ է այդ պահին իր հետ կատարվում և խնդրում, որ շտապօգնությունը հնարավորինս շուտ այցելի իրեն: Իրականում բժիշկները հասկանում են, թե ինչ խնդիր է, բացատրում են,որ վիճակը հրատապ չէ, բայց անդրդվելի քաղաքացին ցանկանում է, որ շտապօգնության բրիգադն անպայման այցելի իրենց: Լինում է  նաև հակառակ իրավիճակը, երբ քաղաքացին նկարագրում է՝ չպատկերացնելով իր վիճակի կրիտիկական լինելը: 

Բերեմ մեկ օրինակ ևս, որը տեղի է ունեցել մոտ օրերս: Ստանում ենք կանչ, մեկնում է շտապօգնության բրիգադը և քաղաքացուն հոսպիտալացնում են, սակայն հիվանդանոցների գերծանրաբեռնված լինելու պատճառով մեքենան ստիպված է լինում մոտ 2 ժամ կանգնել հիվանդանոցի դիմաց: Իրավիճակը տեսնելով՝ ստիպված հիվանդին տեղափոխվում են այլ հիվանդանոց: Առաջանում է ժամանակի կորուստ և բնականաբար արդեն հաջորդ կանչը սպասարկվում է մի քանի րոպե ուշ: Ստացվում է մեքենայի ռեսուրսի ոչ նպատակային օգտագործում, որտեղից էլ առաջանում են քաղաքացիների դժգոհությունը:

- Ի՞նչ կմաղթեք մեր քաղաքացիներին:

- Մեր քաղաքացիներին առաջնայինը կցանկանամ լինեն առողջ և մի փոքր համբերատար, քանզի այն մեծածավալ աշխատանքները, որ կատարում ենք մենք, արվում է ի նպաստ իրենց:  Մեր վարորդներին կխնդրեի, որ լինեն զիջող, քանզի վստահ եմ՝ կարճ ժամանակ անց շտապօգնության ծառայության բարելավման աշխատանքները կտան իր սպասած արդյունքները: Պետք  է բոլոր օղակների աշխատանքները լինեն ճիշտ, որ ստանանք բացարձակ արդյունք: Թող մեր քաղաքացիներն առողջ լինեն, իսկ կանչերը՝ քիչ:

 

 

 

 

  

Հեղինակ: Թամարա Աբրահամյան